שאלות ותשובות
אודות GCX
אנחנו חברת GCX, חברת הבלדרות הותיקה והגדולה ביותר בישראל, המחזיקה ברישיון סוכן מכס ומשמשת כנאמן של המכס באכיפת חוקיות היבוא וגביית המיסים.
כחלק מכלל הפעולות של החברה אנו מטפלים גם במשלוחים של מוצרים שאתם רוכשים אונליין ומועברים אלינו.
לאחר השחרור מהמכס ודאגה לכל הפרטים הקטנים, אנו דואגים למסירת החבילות שלכם עד אליכם בהקדם האפשרי כדי שתוכלו להתחיל ליהנות מהן.
יצירת קשר
חברת GCX השקיעה מאמצים רבים בפיתוח פלטפורמות נגישות בהן תוכלו ליצור עמנו קשר ולקבל מענה לכל שאלה תוך מתן שירות אדיב יעיל ואיכותי.
לפניכן מספר דרכים ליצירת קשר:
- מענה מהיר בתיבת הצ'אט אליה ניתן להגיע מעמוד הבית.
- לשונית "צור קשר" בתפריט הנמצא בראשית העמוד שלאחר מילוי הפרטים בה יחזור אליכם נציג.
- עמוד הפייסבוק שלנו, – GCX – חברת הבלדרות של ישראל שם תוכלו לקבל עדכונים שונים.
חברת GCX חרטה על דגלה לספק שירות על פי אמות מידה שאפתניות ולראיה, אורך הזמן למענה לפניה על ידי נציג אנושי עומד על פחות משלוש שעות מרגע קבלתה!
נושא המענה לפניות הינו ראשון במעלה ואנו עושים את כל הנדרש כדי לוודא את מהירות ויעילות הטיפול בפניותיכם – מדי יום.
מיסים אגרות ועלויות שחרור נוספות
האחריות למוצר שהוזמן היא כולה של הספק ממנו הפריט הוזמן, למעט במקרה בו נגרם לו נזק בזמן שהיה בחזקתנו או בשליטתנו.
על כן, כל תלונה או דרישה באשר לפריט שנרכש (אי התאמה למה שהובטח באתר, פגם, הטעיה, טעות וכדומה) יש להפנות אל הספק ממנו רכשת את הפריט בלבד, לצערנו לא נוכל לסייע בעניין זה.
ראשית נציין כי אין לנו שליטה על עלויות אלו וכי התשלומים הללו אינם משולמים לנו!
על-פי חוקי מדינת ישראל, ישנם מיסים שונים החלים על יבוא של טובין כגון: מע"מ, מס קניה, וכיו"ב.
בנוסף, קיימים היטלים/אגרות על טובין מסוימים מטעם רשויות כגון: משרד הבריאות, משרד התקשורת ומשרד התחבורה.
כל אלו אינם קשורים למדיניות חברת GCX אלא כאמור לחוקי מדינת ישראל בלבד.
- בייבוא טובין בדואר או במשלוח אוויר ישנו פטור מתשלום מסים על טובין שערכם אינו עולה על 75 דולר (למעט טבק ואלכוהול/ משלוחים המכילים טובין המצריך אישור של משרד ממשלתי כמו תחבורה/תקשורת/ בריאות ועוד).
- אם ערך הטובין הינו בין 75 דולר ל-500 דולר יהיו הטובין פטורים מתשלום מיסים, למעט תשלום מס קנייה (אם חל), ומע"מ (המע"מ מחושב על ידי המכס על פי ערךCIF (ערך המוצר, עלות המשלוח והביטוח).
- מוצרים שערכם עולה על 500 דולר חייבים בתשלום מלוא המסים החלים עליהם בדומה ליבוא מסחרי, גם אם נשלחו ללא תמורה מאדם פרטי ואפילו אם הם משומשים.
מידע נוסף ניתן למצוא במדריך ליבוא אישי של דואר חבילות (את שיעורי המסים החלים על טובין שונים שנהוג להביאם ביבוא אישי ניתן למצוא בטבלת מסים מרוכזים).
פרטים לגבי חוק המכס נמצאים באתר רשות המסים בכתובת:https://taxes.gov.il/customs/PersonalImport/Pages/yebueshe_guide.aspxGCX
הליך שחרור מוצרים מהמכס כרוך בפעולות פיסיות מול המכס המצריכות כוח אדם ומערכות טכנולוגיות. כמו כן, במסגרת השחרור, ייתכן ונדרש אף לשלם סכומי היטלים/אגרות המוטלים על ידי רשויות ממשלתיות רלוונטיות. בנוסף, לצורך שחרור מוצרים מסוימים עשויים להיות תשלומים נוספים לגורמים נוספים כגון: הצהרת ייבוא, אגרת מחשב, אגרת בטחון, אגרת ניטול של מסוף המטענים, עלויות אחסנה (היה והמשלוח אינו משוחרר תוך פרק הזמן הקצוב למשלוח בלדרות כחוק).
לעלויות אלה מתווספים דמי טיפול של החברה בגין הטיפול המקצועי .
חישוב המיסים על-פי חוק הינו על בסיס ערך המוצר פלוס ערך ההובלה. כל מוצר בשווי של מעל 75 דולר חייב במע"מ כחוק. באפשרותך כמובן לבחור לשחרר את המוצרים באופן עצמאי ותוכל למצוא את כל המידע עבור כך באתר של לשכת המסחר, אתר רשות המיסים או באתרים של המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים. עם זאת, למיטב ידיעתנו, גם שחרור עצמאי באמצעות לשכת המסחר כרוך בדמי טיפול של לשכת המסחר עצמה, פרטים נוספים ניתן למצוא באתר לשכת המסחר.
|
ראשית, מאחר ומדובר בפרסומים באתרים שלא קשורים אלינו אין לנו שליטה בתוכן המפורסם. באפשרותך לבדוק זאת מול האתר ממנו בוצעה הרכישה.
אנו כאמור פועלים על-פי חוקי מדינת ישראל שדורשים הליך שחרור ממכס בגין יבוא אישי של מוצרים.
בגין הליך השחרור מהמכס שאנו מבצעים הכרוך בפעולות פיסיות מול המכס המצריכות כוח אדם ומערכות מידע טכנולוגיות – אנו גובים דמי טיפול.
דמי הטיפול משתנים כמובן בהתאם לסוג המוצר, ערך המוצר, הליך השחרור ועוד והם מפורטים באתר החברה.
באפשרותך כמובן לבחור לשחרר באופן עצמאי את המוצר באמצעות לשכת המסחר ואת כל המידע לכך תוכל למצוא באתר לשכת המסחר, באתר של רשות המיסים או באתר של המשרד הממשלתי הרלוונטי.
את כל המידע הנוגע למיסים וייבוא ניתן למצוא באתר רשות המיסים של מדינת ישראל.
בנוסף, תשלומים נוספים ו/או היטלים שיכולים לחול בהתאם למוצרים שהוזמנו (מוצרים רפואיים, מוצרי תקשורת וכו' אשר להם התייחסות מיסוי שונה) ניתן למצוא באתרים של משרדי הממשלה השונים והרלוונטיים לטובין כגון משרד התקשורת, משרד הבריאות, משרד התחבורה וכיו"ב .
חשוב לציין כי בנוסף על כך מוצרים מסוימים עלולים להידרש לבדיקה פיזית באמצעות אותם משרדים ממשלתיים רלוונטיים.
אנו פועלים על פי המידע שמועבר אלינו מהספק/ המוכר מולו נסגרה העסקה. יכולים להיות מקרים נדירים שבהן לא מגיע אלינו המידע המלא על הנחות או זיכויים מיוחדים.
במידה ובידך הוכחת תשלום בגין ערך חבילה השונה ממה שהוצהר על ידי הספק, אנא העבר לנו דרך לשונית 'צור קשר' באתר את החשבונית התקינה בצירוף מספר המשלוח שנשלח אליך, על מנת שנוכל לברר את העניין ולטפל בו בהתאם.
עם זאת, חשוב ליידע! על פי החוק בשלב הבירור, המשלוח יאוחסן תחת השגחת המכס ועשויות להיות עלויות אחסון של המכס שאינן קשורות אלינו או בשליטתנו, אשר יחויבו ממך בהתאם.
ייתכנו מקרים בהם לא מצוין בתעודת המשלוח המגיעה אלינו מהספק כי ביצעת את התשלומים הנדרשים. במידה וישנה טעות אנא צור קשר דרך אתר החברה ואנו נברר את העניין ונעדכן אותך.
שים לב! על פי החוק בשלב הבירור, המשלוח יאוחסן תחת השגחת המכס ועשויות להיות עלויות אחסון של המכס שאינן קשורות אלינו או בשליטתנו, אשר יחויבו ממך בהתאם.
אם אכן יתברר כי מדובר במשלוח שעלויות השחרור שולמו מראש, המשלוח ישוחרר ויגיע אליך (ללא עלויות נוספות, פרט לתשלום דמי אחסנה במידה ויהיו).
אם לא כך המצב, ניצור עמך קשר בשנית על מנת לגבות את העלויות בגין טיפול בשחרור ואת דמי האחסנה.
את כל התשלומים ניתן לבצע באמצעות הלינק שנשלח אליך באמצעות מייל או מסרון. התשלום מתבצע באשראי בלבד.
שים לב, על פי החוק כל עיכוב בתשלום יגרור זמן אחסנה נוסף תחת פיקוח המכס ויצבור עלויות אחסנה שאינן קשורות אלינו או בשליטתנו, אשר יחויבו ממך בהתאם.
מיד לאחר ביצוע התשלום המשלוח נכנס לתהליך של שחרור מול המכס ומופץ ישירות אלייך, בדרך ללא עיכובים או בעיות מיוחדות תוך זמן קצר.
חברת GCX עושה את מירב המאמצים על מנת להביא את המשלוח עד אלייך במהירות ויעילות, אך במידה והמשלוח יידרש לבדיקה פיזית נוספת של המכס שאינה בשליטתנו, המשלוח עשוי להתעכב במספר ימים נוספים. אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לזרז את התהליך ובכל מקרה תוכל להתעדכן בתהליך בכל עת באמצעות המעקב דרך האתר.
יכול והדבר נובע כתוצאה מהעובדה שערך המוצר הינו כעת גבוה מ-75 דולר ארה"ב או שחוקי המכס השתנו.
חברתנו מחויבת להצהיר ולהעביר תהליך שחרור מלא על כל טובין שמגיע דרכה בכפוף לחוקי מדינת ישראל ליבוא אישי. חוקים אלו ניתן למצוא באתר רשות המיסים.
במידה ותקבל החלטה להחזיר את המשלוח אנו נעדכן את הסירוב לתשלום לנציגנו בחו"ל אשר ינחו אותנו בהחלטת הספק/המוכר באשר להמשך ההליך. אנו ממליצים לך במקביל לפנות למוכר/ספק ולפתוח בקשה להחזרה.
עד אז ובהתאם לדרישת החוק המשלוח יאוחסן במסוף המטענים תחת פיקוח המכס.
חשוב לציין כי היה ותתחרט ותבקש לשחרר בהמשך את המשלוח, יצטרפו לדמי הטיפול בשחרור שלנו, גם דמי האחסנה שמועברים ישירות למסוף המטענים ואינם בשליטתנו בהתאם לחוק.
שים לב, שהחל מרגע החלטתך לסרב להשתמש בשירותינו לשחרור המשלוח, אנו מונחים על ידי נציגינו בחו"ל שלא לנהל שיח מול הקונה אלא אך ורק מול המוכר, ועל כן לצערנו לא נוכל לסייע לך יותר מעבר לנקודת סירוב התשלום.
על פי נהלי המכס וחוקי מדינת ישראל, משלוח בלדרות ביבוא אישי שלא משוחרר תוך פרק זמן הקצוב בחוק, יאוחסן במסוף המטענים בפיקוח מכס בנתב"ג עד לקבלת התרת המשלוח . התשלום בגין האחסנה נגבה בהתאם לתעריף שבאתר ממ"ן ואין לחברתנו כל שליטה על עלויות אלה. |
על פי חוקי מדינת ישראל, תושבי אילת פטורים מתשלום 17% מע"מ. מאחר ותהליך השחרור כולל גביית המס מע"מ באופן אוטומטי לאל התחשבות במקום המגורים תוכל להסדיר עניין זה באופן הבא: בעת מסירת המשלוח עלייך להגיע למשרדי המכס באילת ולהציג את העתק שטר המטען, חשבון הספק, חשבונית מס קבלה ומספר רשימון ולקבל את ההחזר.
מחשבון ההמרה של המכס כולל בתוכו את ערך ההובלה בטובין שערכו מעל 75 דולר ארה"ב. לדוגמא, אם ביצעת יבוא אישי למוצר שערכו 80 דולר ארה"ב, וערך ההובלה עוד 10 דולר ארה"ב המיסים ייגבו לפי 90 דולר ארה"ב. לעומת זאת, אם ערך המוצר 60 דולר ארה"ב, כלומר פחות מ-75 דולר ארה"ב, המוצר פטור ממס. כל המידע מופיע באתר רשות המיסים.
אין לנו כל אישור לפתוח חבילות ולבצע פיצולים על פי חוק.
הדבר אפשרי אך ורק אם תוכל להציג בפנינו חשבונית מהספק שערך הסחורה נמוך מסך של 75 דולר, והשאר דמי הובלה. הגדרות המכס אינן מתייחסות ל"פיצול" אלא לשינוי ערך הסחורה לעומת הדיווח שהתקבל מחו"ל.
הליך השחרור ממכס
על פי חוקי מדינת ישראל משלוחים במשקל 5 ק"ג ומעלה ו/או 100 $ ומעלה דורשים את מספר ת.ז או מספר דרכון של המזמין לצורך שחרור מהמכס.
בנוסף, ישנם משלוחים שעל פי דרישת המכס/ משלוחים שאוחסנו תחת פיקוח המכס שמצריכים שחרור פרטני נדרש בהם מספר ת.ז או דרכון.
במידת הצורך נשלח הודעת SMS עם בקשת מספר ת.ז לצורך קידום הליך השחרור ושליחת החבילה במהירות עד אלייך.
ישנן מספר סיבות אפשריות לעיכוב החבילה, הנפוצות ביותר הן:
- המשלוח טרם נחת בישראל – ניתן לעקוב אחרי הסטטוס במעקב המשלוחים שבאתר.
- המשלוח מעוכב במכס לבדיקה/ נדרש לבדיקה של משרד ממשלתי. ניתן לעקוב אחרי הסטטוס במעקב המשלוחים שבאתר.
- לא הסדרת את תשלום המיסים הנדרש לצורך תהליך השחרור- אנא צור עימנו קשר באמצעות פתיחת פנייה באתר.
בכל מקרה של עיכוב שאינו נובע מסיבות אלו ניתן ליצור איתנו קשר דרך האתר ואנו נדאג לסייע.
כל החלטה על בדיקה פיזית של משלוח הינה של רשות מיסים ואנשי המכס בלבד ואינה קשורה לחברת GCX. התהליך כולו ממחושב וייתכנו מקרים בהם המכס ידרוש לראות את המשלוח ולבדוק אותו ועל כן אין לנו יכולת לצפות באילו מקרים יהיה כך הדבר. עם זאת, כן נוכל לספר מניסיוננו כי ישנם מוצרים הנחשבים לרגישים יותר ולגביהם הסיכוי לבדיקה פיזית גבוה לעומת שאר המוצרים (למשל: רחפנים, קורקינט חשמלי ועוד). |
על פי חוקי המכס של מדינת ישראל, מוצרים מסוימים חייבים בהצגת אישור הרשות המוסמכת בעת שחרורם מפיקוח המכס, דבר אשר אינו בשליטתנו או החלטתנו. לדוגמא: חלקי חילוף לרכב, מוצרי תקשורת מסוימים, מוצרי בריאות ועוד. היבואן (אתה) מחויב להציג אישורים אלו מול גורמי המכס בתהליך השחרור שיתבצע על ידי חברתנו עבורך. לתשומת ליבך, ככל שהדבר כרוך בעלויות נוספות יהיה עליך לשאת בהן. |
באפשרותך לבחור לשחרר את המוצרים באופן עצמאי ותוכל למצוא את כל המידע עבור כך באתר של לשכת המסחר, אתר רשות המיסים או באתרים של המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים.
עם זאת, למיטב ידיעתנו, גם שחרור עצמאי באמצעות לשכת המסחר כרוך בדמי טיפול של לשכת המסחר עצמה, פרטים נוספים ניתן למצוא באתר לשכת המסחר.
הפצה
בזמן הפצת המשלוח ממחסני החברה אלייך, תשלח הודעת טקסט למספר הטלפון הנייד הרשום בהזמנה.
מעבר לכך ניתן בכל זמן לעקוב אחר סטטוס המשלוח דרך אתר החברה.
המשלוח יימסר אליך או למי מטעמך בהצגת תעודה מזהה (מעל גיל 18) שיימצא בכתובת שהוזנה בעת ההזמנה ושיחתום על המשלוח.
ככל ולא יימצא אף אדם בכתובת בעת מסירת המשלוח, תושאר הודעה או שתשלח אליך הודעת טקסט למספר הטלפון הנייד הרשום בהזמנה לתיאום הפצה חוזרת.
לא ניתן לאסוף את החבילה ממחסני החברה באופן עצמאי מאחר וזו מאוחסנת בשטח האווירי בנתב"ג אשר הכניסה אליו מוגבלת למורשים בלבד.
כל חבילה אשר מגיעה לידי חברת GCX מועברת לשחרור והפצה כשהיא תקינה ושלמה.
במידה ואותר נזק חיצוני כלשהו בחבילה אשר הגיעה אלינו אנו מעדכנים ומטפלים בנושא, אך בכפוף לדין חברתנו לא נושאת באחריות לנזקים אלו ובקשת הזיכוי/הפיצוי בגין הנזק צריכה היות של הצרכן אל מול המוכר/הספק עצמו.
חברת GCX אינה אחראית לתוכן החבילות (מחסור או עודף) ועלייך לפנות אך ורק לספק/מוכר בכפוף להצגת חשבונית ואישור על תכולת המשלוח.
יצוא והחזרות לחו"ל
חברתנו מספקת, בין השאר, גם שירותי יצוא כאמור בתשלום.
החזרת המשלוח תלויה בתכולתו ובשיקולי ביטחון של חברת התעופה (למשל: מכשירים ניידים המכילים סוללות ליתיום, נוזלים, מטענים המוגדרים כמסוכנים וכו').
התהליך כרוך בעלויות שטעון, פתיחת תיק מול המכס, אגרת רשימון, דמי ניטול ואחסנה במסוף המטענים, דמי שילוח והיטלים.
בחלק מהמקרים, המוכר נושא בעלויות ההחזרה לכן יש לבדוק כל נושא לגופו.
ניתן לבקש הצעות מחיר באמצעות המייל export@gcx.co.il
חברת GCX מספקת, בין השאר, גם שירותי יצוא בתשלום ונשמח לעמוד לרשותך .
תהליך היצוא נפתח באיסוף החבילה מהשולח באמצעות שליח, הגעת המשלוח לנתב"ג, מדידה ושקילה של החבילה, הכנת שטר מטען, תהליך בטחון והטסה ליעד.
עלות היצוא מורכבת מהובלה אווירית + היטלי דלק וביטחון.
ניתן לבקש הצעות מחיר באמצעות המייל export@gcx.co.il
המחיר תלוי ביעד המשלוח והמשקל. העלות מורכבת מהובלה אווירית + היטלי דלק וביטחון.
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר באתר החברה