שחרור חבילה מהמכס

כחלק מפעילות רשות המכס בכל הנוגע לאכיפת תנאי היבוא האישי, חבילות רבות נבדקות וחלקן מעוכבות מסיבות שונות. מהן הסיבות לעיכוב חבילות וכיצד ניתן לשחרר אותן באופן היעיל ביותר?

 

צרכנים הרוכשים באופן מקוון מוצרים מחו"ל, מבצעים למעשה פעולה בשם "יבוא אישי" ולכן צריכים לעמוד בתנאי היבוא הרלוונטיים. עובדי רשות המכס האמונים על הנושא, בודקים את החבילות הנוחתות בשדה התעופה. מטרת הבדיקה היא למנוע פעולות בלתי חוקיות ולאכוף את קיומם של האישורים ותשלומי המס – עבור חבילות שנדרשות בהם.


חברת GCX מספקת פתרונות שילוח בינלאומיים ושירותי עמילות מכס בישראל. מתוקף כך היא מבצעת לטובת לקוחותיה את ההליכים הנדרשים, כולל שחרור חבילה מהמכס. באילו מקרים מתבצע עיכוב חבילה במכס ואיך נמנעים ממצב שבו חבילה תקועה במכס? אספנו את כל המידע שמומלץ לדעת, כולל טיפים שיעזרו לחבילות להגיע אליכם בהקדם האפשרי.

 

בדיקת סטטוס חבילה

חשוב לציין שעיכוב בהגעת חבילה אין פירושו בהכרח עיכוב במכס. בכדי לדעת היכן נמצאת החבילה שלכם בכל רגע נתון, מומלץ להזין את פרטיה בעמוד המעקב אחר משלוחים. כך תוכלו לדעת אם המשלוח שלכם בדרך מחו"ל, אם שוחרר מהמכס וכמובן גם אם יצא לפיזור.

 

החבילה שלי תקועה במכס, מה עושים?

חבילה תקועה במכס היא ללא ספק מצב לא נעים, ולכן חשוב להכיר את הסיבות שמאחורי העיכוב. החדשות הטובות הן שאם אתם לקוחות חברת GCX – תקבלו עדכון במייל או במסרון בכל שינוי הנוגע לסטטוס ההזמנה שלכם. ואם קיימים תשלומים נוספים שאתם נדרשים לשלם על פי חוק, נציגי GCX יעדכנו אתכם וסייעו בהסדרת התשלום. כך שהחבילה שהזמנתם תוכל להימנע מעיכובים במכס, ותמשיך בדרכה ללא השהיות מיותרות. באילו מקרים חבילות מעוכבות במכס ומה צריך לעשות?

  1. פרטים חסרים – בהתאם לחוקי מדינת ישראל, משלוחים במשקל של 5 ק"ג ומעלה ו/או בשווי של 100$ ומעלה, דורשים מספר תעודת זהות או מספר דרכון של המזמין לצורך שחרורם. בנוסף, קיימים גם מקרים בהם נדרש שחרור פרטני בהתאם לדרישת המכס. אם קיבלתם הודעת אסאמאס או מייל עם בקשה למילוי פרטים ולא עשיתם זאת בזמן, החבילה שלכם עשויה להתעכב. הקדימו להשלים את הפרטים החסרים, כדי שהחבילה תוכל להמשיך הלאה בדרכה.

    חשוב לציין כי כל החלטה על בדיקה פיזית של משלוח הינה של רשות מיסים ואנשי המכס בלבד ולא של חברות עמילות המכס המטפלות בחבילות.
     

  2. אי הסדרת תשלום – ישנם משלוחים שדורשים הסדרת תשלום לצורך תהליך השחרור. גם במקרה כזה תקבלו הודעה מקדימה עם מידע הנוגע לגובה המיסים שעליכם לשלם. אי הסדרת תשלום בזמן גוררת עיכובים.
  3. הצגת אישור ממשלתי – הזמנתם מוצר שדורש אישור ממשלתי? ללא העברתו למכס, המשלוח יעוכב. אילו מוצרים דורשים אישורים ממשלתיים? מדובר ברשימת פריטים ארוכה הכוללת בין היתר טלפונים, רחפנים, חלקי רכב, אופניים וכדומה. את פירוט המוצרים המלא ניתן למצוא כאן או באתר רשות המסים. במקרה שבו למשל נדרש אישור משרד התחבורה מכס יבקש אותו לצורך השחרור.

ניתן למצוא מידע נוסף הנוגע להליכי השחרור מהמכס בעמוד השאלות הנפוצות. כמו כן, באפשרותכם גם לפנות אל שירות לקוחות GCX באמצעות אתר האינטרנט, צ'אט עם נציג דיגיטלי או שליחת הודעה בדף הפייסבוק של GCX.