תשלום מכס על חבילה

העלייה של צרכנים ישראלים בהזמנת מוצרים באופן מקוון, מובילה גם לאכיפה מוגברת של רשויות המס בישראל. מהם הנהלים שחשוב להכיר בנושא ובאילו מקרים נדרש תשלום מכס על הזמנות מחו"ל?

 

רכישת מוצרים אונליין אמנם הפכה לפשוטה ונוחה מאי פעם, אך חוקי היבוא אינם מוכרים עדיין לרבים מהצרכנים. כתוצאה מכך, חלקם עלולים לבצע רכישות שמחייבות תשלום מס על חבילה – מבלי לדעת זאת מראש ולהיערך בהתאם. גביית התשלום נמצאת תחת אחריות רשות המיסים, כך שפקידי המכס רשאים להטיל תשלום מכס על חבילות מחול, כמו גם תשלומי מע"מ או מס קנייה. הכול בהתאם למאפייני החבילה, כפי שיפורטו בסעיפים הבאים.

 

מאיזה סכום משלמים מכס?

 משלוחים עד  1000$–לא משלמים מכס , מלבד סוגיי טובין מוחרגים כגון : מוצקי טבק , אלכוהול, כלים חד פעמיים , מוצרי תחבורה, רהיטים , שטיחים וכו'.
מע"מ ישולם על משלוח החל מ-75$ ,ייתכן שיתווספו לרשימה גם מיסי קנייה נוספים, בהתאם לצו תעריפי המכס ולסוג הסחורה. מאחר שהתעריפים משתנים בהתאם לתכולת החבילה, ניתן להיעזר במחשבון מסי היבוא האישי של רשות המיסים טרם ביצוע ההזמנה. המחשבון מאפשר לחפש מוצר ספציפי לפי שמו או בהתאם לאחת מהקטגוריות הרלוונטיות (אופנה וטיפוח, מוצרי תינוקות, מוצרים לבית, צעצועים וכדומה).

 

איך משלמים מכס?

דרישת תשלום מכס על חבילה שאינה משולמת במועד, תוביל לעיכוב בשחרור החבילה ובהפצתה. בחלק מהמקרים, יתווספו לעיכוב גם תשלומים נוספים בהם דמי אחסון. מסיבה זו, חשוב להתייחס אל דרישת התשלום שמגיעה אליכם ולשלם את הסכום הנדרש בהקדם.

כיצד פועל תהליך תשלום מכס על חבילות מחול? במקרים שבהם השילוח ושחרור החבילה מהמכס מתבצע על ידי חברת בלדרות פרטית כמו GCX, תשלום מכס על חבילה שהוזמנה הופך לפשוט ונוח במיוחד. לקוחות GCX מקבלים עדכון מוקדם מהחברה בהודעת אסאמאס או במייל, הכולל פירוט כלל התשלומים הנדרשים וקישור ישיר לתשלום. כתוצאה מכך, באפשרותם לשלם מכס על הזמנות מחו"ל בלחיצת כפתור, למנוע עיכובים מיותרים ולקבל את הפריטים שהזמינו בהקדם האפשרי. כאמור, תשלום המכס נקבע בהתאם לדרישות החוק העדכניות.

 

טיפ שימושי שחשוב לזכור

נוסף לתשלומי המיסים, פקידי המכס בוחנים גם את נושא האישורים המיוחדים הנדרשים לצורך יבואם של מוצרים מסוימים. מוצרים אלה נמצאים ברשימת המוצרים שייבואם מותנה באישור הרשות המוסמכת, וכוללים בין היתר חלקי חילוף לרכב, קסדות, מוצרי תקשורת ועוד. עבור כל אחד מהם מדובר ברשות שונה, החל ממשרד התקשורת ועד למשרד התחבורה. כך שאם אתם מעוניינים לייבא אחד מהמוצרים הללו, מומלץ לבדוק מול הרשות המוסמכת הרלוונטית את הקריטריונים והאישורים הנדרשים – טרם ביצוע הרכישה בפועל.

הסיבה לכך היא שהצגת האישורים מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך השחרור של מוצרים מהרשימה, ובהיעדרם החבילה שהוזמנה עשויה להיות מעוכבת במכס.

*שימו לב, כל הכתוב מתייחס לייבוא אישי בלבד.בייבוא מסחרי תשלום המע"מ הוא מהשקל הראשון, כמו כן מכס ומיסים תלוי בפריט.