קודם כל, למה חלק מהחבילות מתעכבות ומועברות לאחסנה?
חבילות מקבלות סטטוס של "עיכוב במסוף" באחת משלוש האפשרויות: הראשונה היא שלא מילאתם את הפרטים האישיים הנדרשים והשנייה היא שלא שילמתם את התשלום שנדרשתם אליו מהמכס. שחרור חבילה מהמכס מחויבת במקרים מסוימים בתשלום נוסף, וחבילה שהתשלום בגינה לא מועבר תוך פרק הזמן הקצוב – תאוחסן במסוף המטענים.
והשלישית היא שהמוצר שרכשתם מחייב אישור של משרד ממשלתי כדי להשתחרר מהמכס למשל משרד בריאות / תחבורה/תקשורת וכדומה.
נמעני חבילות אשר מגיעות אל מסוף מטענים, נדרשים בתשלום דמי אחסון.
עלות דמי אחסון עדכניים מופיעה בתעריף שבאתר ממן (אתר מסוף המטענים), והיא אינה באחריות או בשליטת חברות השילוח. לקוחות GCX מקבלים עדכונים במייל או בהודעת אסאמאס על כל פעולה הנדרשת מהם – החל ממילוי פרטים אישיים ועד לתשלומי מכס. כדי להימנע מתשלום דמי אחסון ומהוצאות נגררות נוספות, הקפידו לעקוב אחר מיקום החבילה באתר של GCX ולהיענות להודעות המתקבלות מנציגי החברה.